Ville lave os en udbygning, men..

Som overskriften afslører, har jeg de sidste måneder gået og fiflet lidt med, at lave en udbygning af mit lille hus. Til at starte med, gik det hele glat, og jeg havde egentlig lavet lidt hjemmeskitser, hvor mine mange gode ideer var implementeret. Faktisk nåede jeg helt til, at kontakte en håndværker, og her gik det så galt. Håndværkeren sendte mig en række bestemmelser, som jeg skulle tage højde for, inden vi gik i gang – Nu går jeg ikke længere med tanker om, at lave en udbygning.

Se for jer selv; dette er reglerne og de bestemmelser der er udarbejdet i forhold til, at ville lave en udbygning til site hus. Det er jo rent vanvid.

En udvidelse eller tilføjelse til dit hus anses for at være tilladt udvikling, som ikke kræver en ansøgning om byggetilladelse, men som er underlagt følgende begrænsninger og betingelser:

 

  • Ikke mere end halvdelen af ​​arealet omkring de  ”oprindelige huse”  må være omfattet af tilføjelser eller andre bygninger.
  • Ingen udvidelse frem mod en motorvej må finde sted.
  • Ingen udvidelse må være højere end den højeste del af taget.
  • Single- etagers bageste forlængelse må ikke strække sig ud over bagvæggen af det oprindelige hus * med mere end tre meter,  ved rækkehus eller fire meter, hvis et parcelhus .
  • Hertil kommer  jord og steder af særlig videnskabelig interesse. Her øges grænsen til 6m hvis  rækkehus og 8m hvis et parcelhus indtil den 30. maj 2016.
  • Disse øgede grænser ( mellem 3m og 6m og mellem 4m og 8m henholdsvis ) er genstand for høringen nabo ordningen.
  • Maksimal højde på en enetages bagudvidelse er fire meter.
  • Udvidelser af mere end én etage må ikke strække sig ud over bagvæggen af det oprindelige hus * med mere end tre meter.
  • Maksimalt tagskæg højde for forlængelse inden for to meter fra grænsen af ​​tre meter.
  • Maksimale udhæng og kiphøjde på udvidelse ikke højere end eksisterende hus .
  • Side udvidelser for enkelt etage med maksimal højde på fire meter og bredde ikke mere end halvdelen af ​​det oprindelige hus .
  • To -etagers udvidelse må ikke være tættere end syv meter til bagerste grænse .
  • Taghældning udvidelser højere end én etage skal matche eksisterende hus .
  • Materialer skal være ens i udseende til det eksisterende hus .
  • Ingen verandaer, altaner eller hævede platforme .

Dette er bare nogle af de regler der blev mig tilsendt, og jeg akter derfor, at droppe ideen om, at bygge ud. Den nye ide er nu, at jeg måske kunne tænke mig at bygge selv, og derfor vil jeg i morgen kontakte eurodan-huse.dk, for at høre om mulighederne. Fortsættelse følger…

Skriv et svar

